Muzykoterapia

Muzykoterapia stosowana jest do stymulowania rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego poprzez dobór odpowiednich form aktywności muzycznej.

Ten rodzaj terapii skierowany jest do ucznia w celu:

  • rozwijania sprawności koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijania twórczej aktywności dziecka,
  • zmniejszania napięcia mięśniowego, rozluźniania się uczniów,
  • kształcenia precyzyjności i płynności ruchów,
  • kształcenia orientacji i stosunków przestrzennych, orientacji w czasie i miejscu,
  • wyrabiania szybkiej reakcji na bodziec z otoczenia,
  • usprawniania analizy i syntezy słuchowej,
  • ćwiczenia funkcji pamięci muzycznej i wrażliwości słuchowej,
  • ćwiczenia spostrzegawczości słuchowej,
  • kształcenia i rozwijania uwagi dowolnej dziecka,
  • usprawniania mowy,
  • kształcenia poczucia rytmu,
  • likwidowania negatywnych emocji, pokonywania lęku i zahamowań u dzieci,
  • uczenia prawidłowych sposobów wyrażania uczuć,
  • niwelowania nadpobudliwości psychoruchowej,
  • pobudzania wyobraźni dziecka,
  • stymulacji rozwoju intelektualnego dziecka,
  • uczenia współdziałania z drugą osobą i grupą,
  • uczenia nowych sposobów spędzania czasu wolnego.

Stosowane metody pracy:

  • kreatywne,
  • relaksacyjne,
  • odreagowująco-wyobrażeniowe,
  • elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
  • elementy Pedagogiki Zabawy,
  • stymulacja Polisensoryczna.