Kształcimy na odległość #56
- 19 czerwca 2020
- Posted by: orew
- Category: Aktualności
#orew #rehabilitacja25plus
Przed nami weekend i zasłużony odpoczynek. Na dzisiejszych zajęciach zajmiemy się usprawnianiem motoryki małej. Zaproponujemy kilka ćwiczeń, które możecie wykonać wspólnie z dzieckiem. Podstawowymi umiejętnościami rozwijanymi w trakcie doskonalenia motoryki małej są chwytanie przedmiotów, manipulowanie nimi, rozwijanie koordynacji wzrokowo ruchowej. Możemy ją ćwiczyć w różnych aktywnościach tj. lepienie, ugniatanie, wydzieranie, zapinanie, malowanie, pisanie itd.
Pierwszym ćwiczeniem jest wyjmowanie przedmiotów z pudełka bez kontroli wzroku. W kartonowym pudełku wycinamy otwór takiej wielkości, aby dziecko łatwo wkładało do niego rękę. Kładziemy 3 średniej wielkości przedmioty ( np. klocek, łyżeczka, piłeczka) na stole i przykrywamy pudełkiem. Prowadzimy rękę dziecka przez otwór, pomagamy zlokalizować jeden z przedmiotów i wyciągnąć go. Gdy dziecko opanuje zadanie, ilość przedmiotów powinna być zwiększana lub zmniejszana, a pudełko należy zmienić na większe, aby znalezienie przedmiotu wymagało poszukiwań na większej przestrzeni.
Możemy również pobawić się plasteliną. Dziecko ugniata plastelinę, odrywa różnej wielkości kawałki i umieszcza je na tacce lub na kartce papieru. Inną propozycja jest lepienie/ugniatanie plasteliny – wałkowanie cienkich wałeczków i obwodzenie nimi figur geometrycznych, listków, owoców itp. Dla dziecka jest to nie tylko dobra zabawa, ale również „włącza do pracy” dwie ręce. Zachęcamy do tworzenia różnych zwierzątek.
Zamieszczamy również karty pracy, które możecie wykorzystać i puste białe kropki wypełnić kulkami z plasteliny.
Następna proponowana zabawa to „skarbonka”. W wieczku plastikowego pojemnika po margarynie wycinamy dostatecznie dużą szczelinę, by monety swobodnie przez nią przechodziły. Rozsypujemy na dywanie lub stole, kilka monet. Dziecko ruchami kciuka i palca wskazującego podnosi monety i wkłada przez szczelinę do pudełka.
A na koniec – zabawa z wodą. W dużej misce z wodą umieszczamy różne przedmioty. Jedne lekkie i utrzymująca się na wodzie, inne ciężkie – tonące. Dziecko chwyta przedmioty, wyjmuje je. Można użyć dwóch misek, w których będzie woda o różnej temperaturze – ciepła, zimna.
Życzymy miłego weekendu!