Aktualności

#orew #rehabilitacja25plus

Drodzy Rodzice Jak wiadomo muzyka jest środkiem, który stosunkowo łatwo dociera do człowieka, także tego z niepełnosprawnością intelektualną, do jego przeżyć i świata wewnętrznego. Jest to możliwe dzięki temu, że omija ona sferę intelektualną w komunikacji werbalnej. Głównym celem dzisiejszych zajęć będzie jednoczesne rozwijanie mowy, myślenia, słuchania, postrzegania i koordynacji ruchowej. Podczas ćwiczeń dziecko kształci wrażliwość na bodźce dźwiękowe i twórczo wykorzystuje naturalną potrzebę ruchu.

A teraz przeczytajcie wspólnie wiersz Juliana Tuwima

List do dzieci

Drogie dzieci! W tym liściku
O jedno was proszę:
Żebyście się co dzień myły,
Bo brudnych nie znoszę.

Czy pod studnią, czy na misce,
W rzece, czy w sadzawce –
Ale myć się! Bo przyjadę
I sam wszystko sprawdzę!

Myć się, dzieci, myć do czysta,
Chłopcy i dziewczynki,
Bo inaczej powiem, żeście
Nie dzieci, lecz świnki!

Trzeć się mydłem, gąbką, szczotką,
W misce, w nurtach rzeczki!
Bądźcie czyste!

Z poważaniem
Autor tej książeczki

Zajęcia muzyczne powinny pobudzać, zachęcać do aktywnego działania, powinny zainteresować słuchacza, aby brał w nich czynny udział. To ogromna przygoda dla dziecka i możliwość przeżywania muzyki. Z muzyką łączą się przeżycia emocjonalne. Wywołują one napięcie, pobudzenie, a po napięciu następuje rozładowanie. Tak więc muzyka i swobodny taniec do niej oddziałuje zarówno na system nerwowy dziecka jak też na pobudzenie jego wyobraźni i inwencji.

Zapraszamy do wspólnej zabawy 🙂