Aktualności

#orew #rehabilitacja25plus

Dzień dobry, Dziś zajęcia relaksacyjne. Stymulacja czuciowa przy zastosowaniu masażu z wierszykami. Poniżej znajdą Państwo instrukcję jak je prawidłowo wykonać i sprawić dziecku radość.

Układamy dziecko na brzuchu lub na boku, możemy włączyć muzykę relaksacyjną lub taką, którą dziecko lubi. Na ręce nakładamy niewielką ilość olejku lub kremu.

Rozpoczynamy masaże z wierszykami:

  • Ślimak
    „Ślimak, ślimak, wystaw rogi (rysujemy palcem na plecach dziecka spiralę)
    dam ci sera na pierog.
    jak nie sera, to kapusty (wewnętrzną stroną dłoni zataczamy coraz większe koła na całych plecach)
    od kapusty będziesz tłusty”.

  • Szedł sobie słoń na wycieczkę
    „Szedł sobie słoń na wycieczkę
    (z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni na przemian)
    z tyłu na plecach miał teczkę
    (rysujemy palcem prostokąt)
    nos długi- trąbę słoniową
    (rysujemy trąbę)
    i kiwał na boki głową
    (ujmujemy głowę dziecka w ręce i ostrożnie kołyszemy nią na boki)
    Wolno szedł słonik szurając
    (naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni na przemian)
    Nogami jak wielkie kloce.
    Tak ociężale jak… słonie
    (naciskami dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry)
    szedł sobie wolniutko po drodze”.

  • Idzie pani, wietrzyk wieje
    ”Idzie pani: tup, tup, tup,
    (na przemian z wyczuciem stukamy w plecy dziecka opuszkami palców wskazujących)
    dziadek z laską: stuk, stuk, stuk,
    (delikatnie stukamy zgiętym palcem)
    skacze dziecko: hop, hop, hop,
    (naśladujemy dłonią skoki, na przemian opierając ją na przegubie i na palcach)
    żaba robi długi skok.
    (z wyczuciem klepiemy dwie odległe części ciała dziecka np. stopy i głowę)
    Wieje wietrzyk: fiu, fiu, fiu,
    (dmuchamy w jedno i w drugie ucho dziecka)
    kropi deszczyk: puk, puk, puk,
    (delikatnie stukamy w jego plecy wszystkimi palcami)
    deszcz ze śniegiem: chlup, chlup, chlup,
    (klepiemy dziecko po plecach dłońmi złożonymi w „miseczki”)
    a grad w szyby łup, łup, łup.
    (lekko stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
    Świeci słonko,
    (gładzimy wewnętrzną stroną dłoni ruchem kolistym)
    wieje wietrzyk,
    (dmuchamy we włosy dziecka)
    pada deszczyk.
    (z wyczuciem stukamy opuszkami palców w jego plecy)
    Czujesz dreszczyk?”
    (leciutko szczypiemy w kark)

  • Tu płynie rzeczka
    ”Tu płynie rzeczka,
    (wzdłuż kręgosłupa rysujemy z góry na dół falistą linię)
    tędy przeszła pani na szpileczkach,
    (szybko kroczymy po plecach opuszkami palców wskazujących)
    tu stąpały słonie
    (powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni)
    i biegały konie,
    (szybko, z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięści)
    wtem przemknęła szczypaweczka,
    (delikatnie szczypiąc wędrujemy po plecach na skos)
    zaświeciły dwa słoneczka,
    (powoli zataczamy dłońmi koła, aż poczujemy ciepło)
    spadł drobniutki deszczyk.
    (leciutko stukamy opuszkami palców na dole pleców dziecka)
    Czy przeszedł cię dreszczyk?”
    (niespodziewanie, delikatnie szczypiemy dziecko w kark).