Aktualności

#orew #rehabilitacja25plus

Dziś kolejny raz chciałam Wam zaoferować trochę ruchu, czyli trening motoryki dużej połączony z terapią nazywaną metodą Christophera Knilla, z której mogą korzystać naprawdę wszyscy.

W szczególności dla dzieci:

  • z autyzmem i problemami w komunikacji
  • wycofanych, mało aktywnych ruchowo w celu ich aktywizacji
  • z opóźnieniem psychoruchowym, w celu stymulacji ich ogólnego rozwoju psychofizycznego.

Wśród odbiorców metody nie ma ograniczeń intelektualnych, ani fizycznych. Knill jest metodą wspomagającą ogólny rozwój każdego dziecka.

Głównym założeniem terapii jest to, że dziecko nawet najbardziej pasywne, można zachęcić do przejawiania własnej inicjatywy i aktywności.

Główne cele metody:

  • nawiązanie prawidłowego kontaktu z dzieckiem poprzez przełamywanie barier w komunikacji
  • aktywizowanie dziecka do podjęcia własnej aktywności
  • kształtowanie świadomości i orientacji w schemacie własnego ciała
  • rozwijanie sprawności ruchowej także motoryki dużej
  • kształtowanie poczucia rytmu dzięki elementom muzyki w tle.

Zajęcia te opierają się na aktywności ruchowej dziecka i terapeuty/rodzica, połączone ze specjalnie skomponowaną muzyką, która stymuluje, skupia uwagę dziecka i tworzy poczucie przewidywalności sytuacji. Dzieci doskonale znają tę metodę, więc z pewnością bardzo chętnie wejdą w tę formę terapii. Praca nie będzie wymagała od Państwa szczególnego przygotowania. Tak jak ostatnio, wystarczy koc lub mata, na której będziecie mogli Państwo usiąść wraz z dzieckiem i chwila cierpliwości do wysłuchania załączonego pliku. Nie potrzebujecie Państwo niczego się uczyć, ponieważ wykonujecie wyłącznie polecenia z nagrania. Możecie wykonywać je siedząc przed dzieckiem, dając mu szanse na samodzielne wykonywanie poleceń i naśladowanie Państwa ruchów lub jeśli dziecko tego wymaga usiąść za dzieckiem i wykonywać je wspólnie z nim.

Dziś skupimy się na ostatnich już programach – IV oraz programie specjalnym , także szykujemy koce i zapraszamy do wspólnej zabawy:)

– program IV – najbardziej zaawansowany, dużą rolę odgrywa własna inicjatywa dziecka np. taniec

– program specjalny – przeznaczony dla dzieci ze znaczną niepełnosprawnością ruchową