Aktualności

#orew #rehabilitacja25plus

Drodzy Rodzice Dziś, po raz kolejny chcemy Was zabrać w świat dźwięku… Jak wiadomo muzyka jest środkiem, który stosunkowo łatwo dociera do człowieka, także tego z niepełnosprawnością intelektualną, do jego przeżyć i świata wewnętrznego. Jest to możliwe dzięki temu, że omija ona sferę intelektualną w komunikacji werbalnej. Głównym celem dzisiejszych zajęć będzie jednoczesne rozwijanie mowy, myślenia, słuchania, postrzegania i koordynacji ruchowej. Podczas ćwiczeń dziecko kształci wrażliwość na bodźce dźwiękowe i twórczo wykorzystuje naturalną potrzebę ruchu. Podczas zabaw rytmicznych wykorzystuje się elementy gimnastyczne (usprawnianie całego ciała, koordynacja ruchowo-przestrzenna, orientacja przestrzenna, lokalizacja) oraz elementy muzyczne, szczególnie rytmiczne (uczenie wrażliwości na muzykę, kształcenie słuchu muzycznego). Na początek możemy wyłącznie posłuchać muzyki wraz z naszymi dziećmi skupiając uwagę na dźwięku i słowach piosenek. Jeśli dziecko poczuje chęć do swobodnego tańca lub pokazywania w rytm muzyki nie powstrzymujmy go. Zajęcia muzyczne powinny pobudzać, zachęcać do aktywnego działania, powinny zainteresować słuchacza, aby brał w nich czynny udział. To ogromna przygoda dla dziecka i możliwość przeżywania muzyki. Z muzyką łączą się przeżycia emocjonalne. Wywołują one napięcie, pobudzenie, a po napięciu następuje rozładowanie. Tak więc muzyka i swobodny taniec do niej oddziałuje zarówno na system nerwowy dziecka jak też na pobudzenie jego wyobraźni i inwencji. Zapraszam do wspólnej zabawy i pokazywania w rytm piosenek dla dzieci:


Życzymy udanego dnia 🙂