Kształcimy na odległość #4
- 30 marca 2020
- Posted by: orew
- Category: Aktualności
#orew #rehabilitacja25plus
Moi drodzy dziś chciałam Wam zaoferować trochę ruchu, czyli trening motoryki dużej połączony z terapią nazywaną metodą Christophera Knilla, z której mogą korzystać naprawdę wszyscy.
W szczególności dla dzieci:
– z autyzmem i problemami w komunikacji
-wycofanych, mało aktywnych ruchowo w celu ich aktywizacji
-z opóźnieniem psychoruchowym, w celu stymulacji ich ogólnego rozwoju psychofizycznego.
Wśród odbiorców metody nie ma ograniczeń intelektualnych, ani fizycznych. Knill jest metodą wspomagającą ogólny rozwój każdego dziecka.
Głównym założeniem terapii jest to, że dziecko nawet najbardziej pasywne, można zachęcić do przejawiania własnej inicjatywy i aktywności.
Główne cele metody:
- nawiązanie prawidłowego kontaktu z dzieckiem poprzez przełamywanie barier w komunikacji
- aktywizowanie dziecka do podjęcia własnej aktywności
- kształtowanie świadomości i orientacji w schemacie własnego ciała
- rozwijanie sprawności ruchowej także motoryki dużej
- kształtowanie poczucia rytmu dzięki elementom muzyki w tle.
Zajęcia te opierają się na aktywności ruchowej dziecka i terapeuty/rodzica, połączone ze specjalnie skomponowaną muzyką, która stymuluje, skupia uwagę dziecka i tworzy poczucie przewidywalności sytuacji. Nasze dzieci doskonale znają tą metodę, więc z pewnością bardzo chętnie wejdą w tę formę terapii. Praca nie będzie wymagała od Państwa szczególnego przygotowania. Wystarczy koc lub mata, na której będziecie mogli Państwo usiąść wraz z dzieckiem i chwila cierpliwości do wysłuchania załączonego pliku. Nie potrzebujecie Państwo niczego się uczyć, ponieważ wykonujecie wyłącznie polecenia z nagrania. Możecie wykonywać je siedząc przed dzieckiem, dając mu szanse na samodzielne wykonywanie poleceń i naśladowanie Państwa ruchów lub jeśli dziecko tego wymaga usiąść za dzieckiem i wykonywać je wspólnie z nim. Programy Knillów mają 6 wersji:
– program wprowadzający
– program I – aktywności koncentrują się na ćwiczeniu górnej partii ciała
– program II – aktywności koncentrują się na ćwiczeniu dolnych partii ciała
– program III – wymaga większej sprawności i umiejętności koncentrowania uwagi niż pierwsze 3 programy
– program IV – najbardziej zaawansowany, dużą rolę odgrywa własna inicjatywa dziecka np. taniec
– program specjalny – przeznaczony dla dzieci ze znaczną niepełnosprawnością ruchową.
Dziś skupimy się na programie wprowadzającym oraz programie I , także szykujemy koce i zapraszamy do wspólnej zabawy:)
Program wprowadzający (do 7:40 min.)
Program I: